Skip to content

Gevraagd: offerte met grote spoed!

Je zal altijd zien: heb je het al druk genoeg, komt er nóg een vraag binnen. Natuurlijk verkoop ik als zelfstandig adviseur liever geen nee. Elke klant is er één en ik blijf graag aan het werk. Zo werd ik een week of vijf geleden benaderd door een zorgorganisatie waar ik nog niet eerder voor gewerkt had. Ze wilden met mij aan de slag voor een projectmatige ondersteuning bij een zorgvernieuwingsproject. Fijn! Maar… met grote spoed.

Het was vrijdagmiddag, “of er maandag een offerte en plan van aanpak kon liggen, zodat we vanaf dinsdag kunnen starten.” Ik vertelde dat een oriënterend gesprek mij de beste eerste stap leek, maar daar was geen tijd voor. Ik was hun van diverse kanten aanbevolen, dus dat zat wel goed. Ik voelde me natuurlijk gevleid, dus…. ik dat weekend achter mijn computer, zette het een en ander op papier en mailde het zondagavond aan de potentiële opdrachtgever.

En toen
En toen bleef het stil. Het werd maandag, het werd dinsdag, maar geen contact. Mailtjes en telefoontjes bleven onbeantwoord. Tot vrijdag: men had alles goed ontvangen, het zag er prima uit, maar er was nog even intern overleg nodig. Men kwam er snel op terug…

En de week daarna
U begrijpt het. Niets. Een hele week lang. Ik weer bellen. Het verhaal luidde nu dat het managementteam zich erover ging buigen.

De week daarna
Heb ik maar niet meer gebeld.

Deze week
Heb ik weer contact gezocht. Er is nog steeds geen besluit genomen, maar ‘men’ wil wel erg graag dat ik met spoed aan de slag ga, liever gisteren dan vandaag.
Tsja…. wat te doen?
Ik denk maar even niets. Ik wacht rustig af en werk intussen aan de opdrachten bij de leuke opdrachtgevers waar ik nu mee bezig ben. Werk genoeg, met of zonder spoed!

Oktober 2014, Guido de Ruiter